מר פעיל – חבורת הלשונאים

משחק קלפים להבנת רכיבי הפועל מתוך הסדרה חבורת הלשונאים
מאת מיכל דודוביץ
מטרת המשחק
: פיתוח יכולת הבחנה ברכיבי הפועל, קידום הבנת תפקידם של רכיבי הפועל: השורש והמוספיות (ובהן כינויי גוף ומוספיות המציינות זמן), קידום יכולת הכללה והפנמת עקרון היווצרותם של פעלים, קידום הדיוק בקריאה, הפחתת שגיאות כתיב, הרחבת ידע לשוני.
במהלך המשחק מנסים השחקנים לצבור כמה שיותר רביעיות.
אופן המשחק: מחלקים לכל משתתף ארבעה קלפים. כל משתתף מניח את ארבעת קלפיו בשורה, פניהם כלפי מטה. את יתר הקלפים מניחים הפוכים בערימה שתשמש קופה. כל משתתף מביט בקלפיו ומתכנן את הרביעייה שברצונו ליצור – על פי מספר הקלפים הרב ביותר בעלי המכנה המשותף שברשותו: בעלי אותו שורש או בעלי אותן מוספיות. לאחר מכן הוא מחזיר אותם למקומם, פניהם כלפי מטה. במהלך המשחק אפשר לשנות את הרביעיות בהתאם לקלפים שהמשתתף מקבל וכן אפשר להביט בקלפים לאורך כל המשחק. כל משתתף מרים קלף מערימת קלפי הקופה ובודק אם הקלף מתאים לרביעייה שברצונו ליצור. אם הקלף מתאים, מבצע המשתתף שלוש פעולות: מניח את הקלף במקום אחד מארבעת הקלפים, קורא בקול את הכתוב על הקלף שהוחלף ומניח אותו בערימה נפרדת, פניו כלפי מעלה (גלויים). המשתתף הבא בודק אם הקלף הגלוי מתאים לרביעייה שלו, אם הקלף מתאים, הוא חוזר על שלוש הפעולות שעשה המשתתף הקודם: לוקח את הקלף, מניחו במקום אחד מארבעת הקלפים, קורא בקול את הכתוב על הקלף שהוחלף ומניחו על הערימה הגלויה, פניו כלפי מעלה. אם הקלף אינו מתאים – הוא לוקח קלף מהקופה ובודק את התאמתו לרביעיה שלו. אם משתתף מרים קלף פרס, הוא יכול להניחו במקום כל קלף, משתתף שיצר רביעייה מכריז בקול “מר פעיל”, חושף את קלפיו, קורא בקול את המילים ואומר את המשותף לרביעייה שיצר. המשתתף שיצר רביעייה, לוקח עוד קלפים מהקופה והמשחק נמשך.
מנצח: מי שצבר את מספר הרביעיות הגדול ביותר ולפחות 5 רביעיות.
במשחק 78 קלפים – 72 קלפי פעלים ו 6 קלפי פרס. בקלפי הפעלים יש 9 שורשים בגופים שונים ובשלושת זמני הפועל. כל שורש מכיל לפחות אות אחת הומופונית. דבר התורם לתיקון שגיאות כתיב אצל הילדים.
המשחק מר פעיל אזל במלאי

60.00750.00

מידע נוסף

משקל0.300 ק"ג
שם המשחק

מר שלו, מר זמן, מר בנאי, מר פעיל, מר היפוך וגברת זהות, גברת שורש, גברת שאלה, גברת פעולה, גברת תבנית, גברת סיומת, כל הסדרה (15 משחקים) במבצע

חוות דעת

אין עדיין חוות דעת.

רק משתמשים רשומים אשר רכשו מוצר זה יכולים לרשום חוות דעת.

אולי יעניין אתכם גם...

  • גברת סיומת – חבורת הלשונאים – מר פעיל

    60.00
    מידע נוסף
  • שטיח מקלדת רצפתי בעברית ובאנגלית

    399.00
    הוספה לסל
  • צרור – מפתחות – כישורי שפה לכתות ו – ט

    59.0068.00
    בחר אפשרויות

כל הזכויות שמורות להוצאת ספרים יסוד ©

טלפון: 035587990 | פקס: 03-5587991

כתובת: רח’ החופר 34 חולון 58850

0
    0
    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקההמשך לקנות
    גלילה לראש העמוד
    דילוג לתוכן